Tancar

Canadà serà país convidat de compradors en la primera edició de Barcelona Wine Week

El vi suposa el 40% del total de les exportacions espanyoles d’alimentació i begudes al país nord-americà

El nou saló Barcelona Wine Week (BWW), impulsat per Fira Barcelona a través de la seva societat Alimentària Exhibitions, se celebrarà per primera vegada en el recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona del 3 al 5 de febrer de 2020. El saló, que pretén ser la major plataforma per a donar a conèixer internacionalment l’oferta de vins d’Espanya, atreu a un destacat grup de prop de vint compradors del Canadà convidats per l’organització de l’esdeveniment, en un context de creixement exponencial de les exportacions de vi espanyol al país nord-americà.

Els intercanvis comercials del sector vinícola espanyol amb el Canadà viuen un excel·lent moment, la qual cosa es reflecteix en un gran creixement de les exportacions durant els últims anys al país nord-americà. Així mateix, el vi és protagonista de les vendes espanyoles del sector de l’alimentació i begudes al Canadà, ja que suposa el 40% del valor total de les seves exportacions, segons la Federació Espanyola d’Indústries d’Alimentació i Begudes (FIAB).

Com a confirmació d’aquesta bones xifres, el Canadà es convertirà en el país convidat de compradors en aquesta primera edició de Barcelona Wine Week (BWW), una acció que atraurà a una vintena d’importadors canadencs d’alt nivell al saló i que contempla una visita guiada exclusiva a elBullifoundation.

Aquests professionals representaran a les signatures Heritage Cellars, Importation Le Pot De Vin, Aqua Vitae, Db Wine & Spirits, United Stars Corporation, Old Cellar Collection, Amphora Imports, Independent Wine Merchants Group Of Manitoba, Bespoke Wine And Spirits, Wine Horizons, Vintrinsec, Connexion Oenophilia, Collita Imports, Altus Wines, The Spanish Store, Candispro Corporation, Crush Imports, Passion Gurmet 2012 i Tifa Wine.

Gran interès del Canadà pel saló

“Des de l’organització hem percebut un gran interès dels compradors canadencs per visitar el saló, reflex del bon posicionament que els vins espanyols tenen al país nord-americà”, explica Susana Gibert, directora d’expansió internacional d’Alimentària Exhibitions.

Segons FIAB, el Canadà és un dels mercats més atractius per a la indústria de l’alimentació i begudes espanyola, i ho situa com el cinquè mercat prioritari per al sector. L’entrada en vigor en 2017 de l’Acord Econòmic i Comercial Global (ZETA) entre UE i el Canadà ha impulsat el creixement de les vendes espanyoles d’alimentació i begudes al país nord-americà, que en 2018 van aconseguir un valor de 248 M€, xifra que suposa un increment del 12,7% des de 2013, segons FIAB. Després del vi, els productes d’Espanya més demandats pels consumidors canadencs són les conserves de fruites i hortalisses i l’oli d’oliva.