Tancar

Sostenibilitat, territori i tendències marquen la nova edició de Barcelona Cocktail Art

Barcelona Wine Week acollirà aquest espai destinat a les begudes espirituoses

L’espai convidarà a reflexionar sobre el futur de la indústria a través de ponències d’experts del sector i mostrarà una completa oferta en la seva àrea expositiva. Barcelona Cocktail Art, que celebra la seva segona edició, s’emmarca dins de Barcelona Wine Week, el saló de referència del vi espanyol organitzat per Fira de Barcelona a través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, la primera edició de la qual se celebrarà del 3 al 5 de febrer de 2020 al palau 8 del recinte Montjuïc de Fira Barcelona.

Sota el concepte El futur és verd, l’àrea Barcelona Cocktail Art reunirà, a través d’un complet programa de ponències i taules rodones de la mà de més d’una desena de professionals de sector, tota la innovació de la indústria per esdevenir un espai d’aprenentatge. A més, comptarà amb una zona d’exposició en què es generaran noves oportunitats de negoci.

Entre els ponents ja confirmats que participaran a Barcelona Cocktail Art es troben ÓscarDíez, director de Wine Mixology, que parlarà de la relació entre cocteleria i vi; OriolSolà, director d’Aliments i Begudes de Marugal Hotel Management, qui aproparà als assistents la tradició i usos del sake; i DanielGutiérrez, arqueòleg i consultor en Estratègies de Desenvolupament Sostenible de Diagnosi Cultural, qui explicarà el valor que el paisatge té en els productes.

També hi seran presents en l’espai Javier Caballero i Sheila Osorio, fundadors d’Ànima, que explicaran la història d’aquest projecte, l’objectiu del qual és intercanviar coneixement a través del sector de les begudes; Andrea Lorusso, que parlarà sobre l’art d’utilitzar la naturalesa per crear begudes amb elaboracions senzilles, mitjançant l’exemple concret de la ratafia; Ester Bachs, experta en estratègia, màrqueting i comunicació de vins, que dedicarà la seva ponència al vermut i altres tendències; i Pere Castells, president del Science and Cooking World Congress Barcelona, un dels creadors del que va ser el departament científic d’El Bulli i que parlarà de la cocteleria per tots els segments de la societat a través de la reducció d’alcohol.

Pel que fa els experts internacionals, destaca la participació del danés Cristopher Stewart, que profunditzarà sobre el funcionament intern del procés creatiu d’Empirical Spirits, una marca dedicada a la investigació i la creació de sabors per destil·lats i Gregory Constantine, que vindrà des de Nova York per presentar Air Co., el primer vodka amb petjada de carboni negatiu del món.

Tres blocs temàtics

En aquest sentit, el programa de ponències i taules rodones s’estructura en tres temes. En primer lloc, Sostenibilitat i territori, en què es parlarà sobre productes de proximitat, destil·lats ètnics i ètics i la sostenibilitat en els bars -amb l’exemple dels locals ubicats a illes-. Tendències i nous camins estarà enfocat a entendre el passat, alhora que llançarà una mirada a el futur i les noves tendències. Per la seva banda, El futur és verd oferirà una visió global sobre la revolució dels destil·lats, des dels sense alcohol, fins als ètics -que tenen en compte el seu impacte en el medi ambient i en les comunitats- i els democràtics -amb mètodes de producció a l’abast de pressupostos més petits-.

A més, en el marc de l’espai es farà entrega dels premis BCA Sustainability Spirits Awards, que reconeixeran la sostenibilitat i responsabilitat en el sector de les begudes, destil·lats i productes relacionats amb la cocteleria. L’objectiu d’aquests guardons és posar en valor l’esforç i el treball de les firmes en la seva aposta per projectes disruptius i relacionats amb la sostenibilitat. També es lliurarà el premi BCA Latam Leader, que recau en aquesta edició en Celso Loyola, creador del Chilean Moonshine Whisky, fabricat amb restes de cervesa que estarà exposat al saló.

GeorgeRestrepo és el coorganitzador de l’espai, a través de Cocteleria Creativa, la web líder en cocteleria i destil·lats en espanyol i un dels cinc portals del sector més influents en el món, amb prop de 200.000 seguidors. Restrepo explica que “la sostenibilitat és un desafiament imminent de la indústria dels destil·lats. El client reclama més qualitat en els productes, informació sobre la seva traçabilitat, transparència dels processos, disminució de la petjada ambiental i alternatives per a noves necessitats de consum”.

Marta Macías, Project Manager de Barcelona Wine Week, explica que “Barcelona Cocktail Art combinarà la promoció dels negocis amb la vessant més informal del sector de la cocteleria i els destil·lats. El nostre objectiu és que aquest espai no deixi indiferent a ningú, gràcies a uns continguts únics i una proposta innovadora”.

La ciutat de Barcelona, implicada amb l’espai

Durant la setmana de la celebració de Barcelona Wine Week, la ciutat de Barcelona s’involucrarà amb les activitats del programa del saló a través de BWW likes the city!, un pla d’acció off-site 360º que implica els diferents sectors comercials, des de restauració a hostaleria, passant per botigues especialitzades i de moda, decoració i cultura.

Pel que fa a l’espai Barcelona Cocktail Art, més de 80 bars se sumaran a la iniciativa BWW likes the city!, l’objectiu del qual és connectar el consumidor final amb la indústria de la cocteleria i els destil·lats a través de begudes especials dissenyades únicament per a aquests dies.

Entre els locals que s’han sumat a aquesta iniciativa es troben els de Jordi Reig i Julio Montero (Cocteleria Torre Rosa), Daniela Sanguinetti (Rara 39), Jerónimo Vaquero i Pedro Rodríguez (Boadas), Javier de las Muelas (Organización Dry Martini), Josep María Gotarda (Ideal Cocktail Bar), Juan José González (Caribbean Club), Santiago Ortiz (33 by Santi Ortiz), Ignacio Ussía (The Alchemix), Mike Cruickshank (XIX Bar i Balius), Pablo Pelatti (Pelatti’s Vermuteria), Ángel David Asencio (Dux y Konbe Bar), Lito Baldovinos i Pau Ritter (Grup La Confiteria), Xavier Pernía (Tandem Cocktail Bar), Enrique Prado Gamboa (Bar La Higuera) i Roger Rueda Crespo (Dr. Lagarto), entre altres.